<   LÆS MERE OM ECLIPSE CROSS PHEV   >

Sikkerhed

Hos Mitsubishi laver vi biler, der skaber tryghed for dig og dem, du holder af. Derfor fås de med avancerede teknologier i form af radarer, kameraer og sensorer, som registrerer omgivelsene og advarer dig om potentielle farer. Eclipse Cross PHEV leverer sikkerhed på højeste niveau.

ADAPTIV FARTPILOT (ACC)

Oplev en behagelig kørsel med adaptiv fartpilot

ACC systemet anvender en radar til at holde tryg afstand mellem dig og bilen foran. Hvis den forankørende bil sænker farten eller bremser, sørger ACC for automatisk at sænke farten tilsvarende eller at stoppe bilen.

Eclipse Cross PHEV med Adaptive Cruise Control
Sikkerhed i Eclipse Cross PHEV

FORWARD COLLISION MITIGATION SYSTEM (FCM)

Sænker automatisk bilens fart for at undgå kollision

FCM kan forhindre en kollision eller reducere skaderne, hvis kollisionen er uundgåelig. Med en kombination af kameraer og laserradar bedømmer systemet afstanden og hastigheden i forhold til den forankørende bil. Hvis systemet opdager en fare, advarer det føreren og bremser bilen automatisk.

LANE DEPARTURE WARNING (LDW)

Støt kurs – ellers siger bilen fra

LDW-systemet siger fra, hvis bilen er i færd med at forlade vejbanen, uden at blinklyset er blevet aktiveret.

Vejbaneassistent i Eclipse Cross PHEV
Blind Spot Warning i Eclipse Cross PHEV

BLIND SPOT WARNING (BSW)

Altid på vagt

Sensorer i bagkofangeren registrerer biler i din blinde vinkel og advarer med et signal, hvis der befinder sig en bil i dette område.

REAR CROSS TRAFFIC ALERT (RCTA)

Rygdækning

Når du bakker, overvåges området i siderne bag bilen af en radar, og du bliver advaret, hvis der kommer en bil. RCTA aktiveres ved lave hastigheder, og når gearet står i R position. Kommer der en bil fra en af af siderne bag bilen, bliver du advaret af et lydsignal og en meddelelse i multifunktionsdisplayet.

Eclipse Cross PHEV med RCTA
Multi Around Monitor i Eclipse Cross PHEV

MULTI AROUND MONITOR

Alle vinkler er dækket

Kameraer foran, bag og på sidene (inklusiv fugleperspektiv) viser hvad, der befinder sig i de blinde vinkler, og gør selv vanskelige parkeringer enkle. Desuden får du hjælp til at se biler, fodgængere og cyklister, der passerer bag bilen.

ULTRASONIC MISACCELERATION MITIGATION SYSTEM (UMS)

Tryg parkering

For at forhindre kollisioner ved parkeringsmanøvrer advares du af et lydsignal og en meddelelse i multifunktionsdisplayet, når noget nærmer sig sensorerne foran eller bag bilen. Farten styres også automatisk, hvis du ved et uheld skulle komme til at accelerere.

Eclipse Cross PHEV med UMS
Eclipse Cross PHEV med automatisk fjernlys

AUTOMATISK FJERNLYS (AHB)

Lad bilen styre fjernlyset

For at gøre det sikrere og enklere at køre i mørke, skifter bilen automatisk mellem fjern- og nærlys, når der opdages forankørende og modkørende biler. Det er praktisk og sikkert, at du kan holde begge hændene på rattet og koncentrere dig fuldt og helt om trafikken og vejen.

7 SRS AIRBAGS

Beskytter alle i bilen

For at sikre dig og dine passagerer bedst mulig beskyttelse i tilfælde af kollision, er Eclipse Cross PHEV udstyret med 7 airbags. Dette inkluderer frontairbags, sideairbags foran, knæairbag til føreren og gardinairbags.

Eclipse Cross PHEV med UMS
Eclipse Cross PHEV med Rise karosseri

RISE SIKKERHEDSKARROSSERI

Sikkerhed i en nøddeskal

For at beskytte dig og dine passagerer, når det er allermest nødvendigt, har Eclipse Cross PHEV et solidt RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) sikkerhedskarosseri. Det er konstrueret af højstyrkestål med ekstra forstærkninger strategisk placeret på kritiske steder for at absorbere og fordele kraften fra kollisionsenergien, samtidig med at det reducerer totalvægten.

HILL START ASSIST (HSA)

Nem start på en skråning

Med Hill Start Assist undgår du ufrivillige udfordringer med at starte bilen på en skråning. Når bilen opdager, at du står på en skråning, bremser systemet automatisk bilen i op til to sekunder, mens du slipper bremsen.

Eclipse Cross PHEV med Hill Start Assist

ECLIPSE CROSS PHEV
Vil du vide mere?

Udstyr kan variere i udseende og tilgængelighed afhængig af land. Kontakt venligst din Mitsubishi forhandler for mere information.

BEMÆRK:

UMS: Identifikations- og kontrolfunktionerne for Ultrasonic misacceleration Mitigation-systemet (UMS) er kun supplerende og forhindrer ikke fejlacceleration i alle situationer. Kør sikkert og stol ikke udelukkende på dette system ved kørsel. For at forhindre at motorens output-kontrol fremkommet via UMS er en hindring ved normal kørsel på svært tilgængelige veje, deaktiveres systemet automatisk og indikerer, at UMS er slået fra (UMS OFF på instrumentbrættet), når 4LLc, R/D-låsen eller HDC-funktionen er slået til (ON) eller ASTC-funktionen er slået fra (OFF). Ingen funktion kan standse bilen fuldstændig ved automatisk bremsning. Bilen kan rulle forlæns, selv når motor-output er reguleret. Sensor-systemet virker muligvis ikke ved netlignende forhindringer eller forhindringer med skarpe kanter, som ikke reflekterer ultrasonisk lyd i tilstrækkelig grad. UMS har ikke en funktion, der kan holde bilen stationær. Føreren er ansvarlig for at standse bilen ved at træde på bremsepedalen som påkrævet i kørselsinstruktionerne. Den grafiske fremstilling af de ultrasoniske sensor-bølger er til illustrativt brug og afspejler ikke den faktiske sensor-applikation.

BSW: Blind Spot Warning (BSW)-systemets identifikations- og kontrolfunktion er kun supplerende og advarer ikke om blinde vinkler i alle situationer. Stol ikke udelukkende på dette system under kørsel. BSW fungerer muligvis ikke i visse situationer afhængig af trafik, vejr, vejforhold og forhindringer på vejen. Bilister er fuldt ansvarlige for sikker kørsel. Den grafiske fremstilling af radarbølgerne er kun til illustrativt formål og er ikke repræsentativ for selve sensor-applikationen.

FCM: Forward Collision Mitigation (FCM)-systemets identifikations- og kontrolfunktion er kun supplerende og forhindrer ikke kollision i alle tilfælde. Kør sikkert og stol ikke entydigt på dette system ved kørsel. FCM er aktiv, når et køretøj befinder sig foran bilen. FCM er også designet til at opdage fodgængere, men kan i visse situationer ikke opfange dem eller aktiveres ikke. Den automatiske bremsefunktion aktiveres ved en modkørende bil, når dit køretøj kører med en fart på cirka 5 km/t – 80 km/t og for en modgående fodgænger ved cirka 5 km/t – 65 km/t. Eftersom FCM ikke kan fastholde bremsningen, slippes bremsefunktionen cirka 2 sekunder efter standsning. For at forhindre køretøjet i at rulle efterfølgende kan føreren blive nødt til at holde bremsepedalen nede. I nogle tilfælde sættes FCM ud af funktion, hvis føreren forsøger at styre væk eller accelerere for at undgå en ulykke. Har du spørgsmål, så henvend dig til din lokale Mitsubishi Motors forhandler/distributør for mere information.

RCTA: Stol ikke entydigt på dette system, da systemet i visse situationer kan have svært ved at opfange alle køretøjer i bevægelse. Førere er fuldt ansvarlige for deres egen sikre kørsel. Den grafiske fremstilling af radarbølgerne er kun til illustrativt formål og er ikke repræsentativ for selve sensor-applikationen. Se instruktionsbogen for mere information.

LDW: Lane Departure Warning er ikke designet til at formindske risici forbundet med mangelfuld orientering (opmærksomhedsforstyrrelser, uagtsomhed, osv.) eller dårlig sigtbarhed, der skyldes dårligt vejr, osv. Systemet er designet til at opfange vejbanen ved en fart på cirka 65 km/t eller mere. Fortsæt med at styre køretøjet korrekt og kør forsigtigt. Systemet kan muligvis ikke opfange vejbanen i visse tilfælde. Se instruktionsbogen for mere information.

HSA: Hill Start Assist (HSA) kan ikke erstatte sikker kørsel. Stol aldrig entydigt på denne funktion, når der køres af stejle veje. Dit køretøj kan bevæge sig baglæns, hvis bremsepedalen er tungt belastet, eller hvis vejen er meget stejl eller glat. Denne funktion er ikke designet til at vedholde standsning af køretøjet på skråninger i mere end to sekunder. Anvend ikke denne funktion til at vedholde standsning som et alternativ til at anvende bremsepedalen. Se venligst instruktionsbogen for mere information.

AHB: Dette system aktiveres ved en fart på cirka 40 km/t eller mere og deaktiveres ved lavere hastigheder. Se instruktionsbogen for yderligere information.

7 SRS Airbags: Airbags er en del af et Supplemental Restraint System (SRS). For at mindske risikoen for skader ved udløsning af en airbag, sørg altid for at køre med fastspændt sele og læn dig ikke op ad døren. Placer altid børn på 12 år eller yngre på bagsædet og anvend godkendt sikkerhedsudstyr til børn. Placer aldrig sikkerhedsudstyr på forsædet, hvor barnet sidder med ryggen af kørselsretningen. Se instruktionsbogen og manual til det godkendte sikkerhedsudstyr for mere information.

TSA: Styringsfunktionerne i Trailer Stability Assist [TSA] er kun supplerende. Kør sikkert og stol aldrig entydigt på disse funktioner under kørslen. Ved glatte veje, kraftig sidevind, uhensigtsmæssig vægt, placering af last og ved kørsel med høj hastighed kan TSA-systemet ikke sikre stabiliteten. Se instruktionsbogen for mere information.

ACC: Kun ment som supplement. Kør forsigtigt og stol aldrig udelukkende på disse systemer mens du kører. I enkelte tilfælde vil ACC ikke blive aktiveret. Læs venligst instruktionsbogen så du er klar over systemets begrænsninger. ACC kan opfatte en situation fejlagtigt aghængig af typen af bil som kører foran dig, vejrforhold og underlaget. Systemet vil ikke kunne bremse hurtigt nok ned, hvis bilen foran pludselig blokerer bremsen eller hvis et andet køretøj pludselig kører ind foran dig. Kontakt venligst din forhandler hvis du har yderligere spørgsmål.

AS&G: Hvis BAH er aktiveret vil motoren ikke starte før der trædes på speaderen.

ASC: Dette er kun et hjælpemiddel. Kør forsigtigt og stol aldrig på denne funktion alene. Benyt samme dæk specifikationer for alle 4 dæk og eftermonter ikke differentialespær.

script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/blockadblock/3.2.1/blockadblock.js">