FAQ til Mitsubishi-ejere

Denne side er til dig som allerede ejer en af vores biler. Du finder en simpel FAQ med de mest typiske spørgsmål vi får stillet.

Spørgsmål og svar

Vi har sammensat svarene på de oftest stillede spørgsmål.
Hvis du ikke kan finde de svar, du søger, er du meget velkommen til at kontakte din Mitsubishi-forhandler

Generelle spørgsmål

Jeg har hørt rygter om, at Mitsubishi Motors trækker sig ud af Europa

Mitsubishi Motors annoncerede i sommeren 2020, at al udvikling af nye modeller til det Europæiske marked ville stoppe de kommende tre år. I forlængelse heraf, meldte den japanske bilproducent i marts 2021 ud om planerne for Europa efter det tre årige udviklingsstop. I 2023 vil to nye Mitsubishi-biler, blive introduceret til udvalgte Europæiske markeder. Forudsætningerne for at blive taget i betragtning kommer til at bero på det enkelte lands villighed og fokus på at implementere og sælge alternative teknologier til forbrændingsmotorer – herunder også plug-in hybrider og rene elbiler. Ydermere vil Mitsubishi Motors i udvælgelsen lægge vægt på et stort kendskab til mærket hos kunderne samt et veletableret forhandler- og servicenetværk.

Mitsubishi har været til stede i Danmark siden 1977. Med 44 års dansk historie i ryggen, er vi repræsenteret med hele 42 autoriserede forhandlere og serviceværksteder fordelt ud over hele Danmark. Her sælger vi i øjeblikket den nyligt faceliftede Mitsubishi Eclipse Cross PHEV og servicerer de over 27.000 Mitsubishi-biler, der kører på de danske veje. Det i sammenhold med de massive danske investeringer i grøn energi og lade infrastruktur, der sker i øjeblikket samt det eksponentielt stigende marked for el- og hybridbiler, giver os store forventninger til fremtiden og til at Mitsubishi vil forblive på det danske marked også fremover.

Jeg har et problem med min Mitsubishi. Hvad kan jeg gøre?

Kontakt din lokale Mitsubishi-forhandler, forklar problemstillingen og lav evt. en aftale så din bil kan inspiceres og diagnosticeres. Hvis din bil ikke kan køre, skal du kontakte autohjælp, som sørger for at bilen transporteres til din nærmeste Mitsubishi forhandler.

Min bil er en 4x4, har jeg stadig brug for vinterdæk?

Kontakt din lokale Mitsubishi-forhandler for specifikke oplysninger om din bil. Dog vil vinterdæk, til hvilken som helst af vores biler, forbedre vejgrebet og reducere bremselængden.

Jeg har mistet min bils brugervejledning. Hvor kan jeg skaffe en ny?

Nye håndbøger kan købes via enhver Mitsubishi-forhandler.
Find din nærmeste forhandler her.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Mitsubishi Danmark?

Klik her hvis du ønsker at kontakte Mitsubishi Kundeservice.

Garanti

Får jeg autohjælp med i min garanti?

Alle nye Mitsubishi biler leveres med en 3-årig europæisk autohjælpspakke, der kaldes Mitsubishi Motors Assistance Package (MMAP). Vejhjælpen kan efterfølgende forlænges 1 år af gangen ved service på autoriseret Mitsubishi værksted.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg modtager en henvendelse omkring tilbagekaldelse?

Såfremt du modtager et brev fra Skat om tilbagekaldelse på din bil, skal du snarest muligt tage kontakt til din lokale Mitsubishi-forhandler. De vil kunne hjælpe og rådgive så bilen kan blive kontrolleret, til mindst mulig ulejlighed for dig som kunde.