<   LÆS MERE OM ECLIPSE CROSS PHEV   >

Plug-in Hybrid teknologi

Den avancerede drivlinje, kendt fra Outlander PHEV, har elmotorer på både for- og bagakslen, og en kraftig, brændstoføkonomisk benzinmotor. Motorerne arbejder sammen om at optimere bilens ydelse. Banebrydende teknologier gør Eclipse Cross PHEV hurtigtreagerende og støjsvag. Skiftet mellem ren elkørsel og benzinmotoren sker automatisk, så du ikke skal tænke på hvor meget strøm, der er tilbage på batteriet.

GENNEMTESTET HYBRIDTEKNOLOGI

Bygger på successen fra Outlander PHEV

Eclipse Cross PHEV er en plug-in hybrid, som er baseret på den velkendte Outlander-teknologi. Lige som Outlander PHEV har Eclipse Cross PHEV en økonomisk 2,4 liters benzinmotor og to avancerede elmotorer.

Eclipse Cross PHEV med gennemtestet hybridteknologi

AVANCERET SERIEHYBRID

Både benzin- og elmotorer

I Eclipse Cross PHEV er der benyttet elbilteknologier til konstruktion af en avanceret seriehybrid. Benzinmotoren genererer elektricitet, som oplader batteriet og øger kraften, når du accelererer eller kører i bakker.

UNIKT HYBRIDSYSTEM

Batteribaseret – ikke motorbaseret

Det innovative opladelige hybrid-system kombinerer to kraftige el-motorer, så systemet bliver mere EV-baseret, mens konkurrerende løsninger baserer sig mere på benzin- eller dieselmotoren. Det betyder, at Eclipse Cross PHEV oftere kan køre på elektricitet, så køreturen bliver endnu mere stille og komfortabel.

Batteribaseret PHEV

1. Twinmotor og S-AWC 4WD

Den avancerede drivlinje med elmotorer på både for- og bagaksel, og en kraftig og brændstoføkonomisk benzinmotor sørger for responsiv firehjulstræk og gode, stabile køreegenskaber.

2. 2.4 liters benzinmotor

En effektiv Atkinson-cycle motor sørger for god brændstofføkononomi og lav CO2-emission.

3. Generator

Den kraftige generator forvandler motoreffekten til elektricitet for at oplade drivbatteriet, og hjælper motorene, når det er nødvendigt.

4. Drivbatteri
Batteriet på 13,8 kWh er placeret under gulvet for at maksimere den indvendige plads og sænke tyngdepunktet, hvilket giver bedre sikkerhed og køreegenskaber. Strømmen kan også bruges til at drive eksterne apparater.

Eclipse Cross PHEV er så avanceret at den automatisk selv vælger den mest effektive køretilstand.

EV modus i Eclipse Cross PHEV

100% Elektrisk
kørsel

Hverdagskørsel og korte ture

Bilen kører på ren el. Den bruger ikke brændstof, og derfor er CO2-emissionen næsten lig nul. Når bilen kører i EV funktion, er den støjsvag, men alligevel kraftfuld. Maksimal hastighed i EV funktion er 135 km/t.

Seriehybrid modus i Eclipse Cross PHEV

Seriehybrid (elmotor + benzinmotor som hjælp)

På landevej

Motorene bruger den elektricitet, som bilen selv genererer, når den kører. Benzinmotoren genererer elektricitet, som oplader batteriet og øger kraften, når du accelererer eller kører i bakker.

Parallelhybrid modus i Eclipse Cross PHEV

Parallelhybrid (benzinmotor + elmotor som hjælp)

Motorvej

Benzinmotoren anvendes ved høj hastighed (når motoreffekten er høj) med assistance fra elmotorerne, når der er behov for det.

Mitsubishi Outlander PHEV med regenerativ bremsning

TILPAS DIN KØRSEL

EV-knap

Du kan selv vælge mellem EV-funktionerne strømbesparelse (save) eller batteriopladning (charge) under kørslen, når du har aktiveret EV-knappen.

Normal
Optimerer automatisk EV- og hybridkørsel. Til småture ved lavere hastigheder.

Save
Prioriterer at spare på kørselsbatteriet til senere brug. Til landevejskørsel ved middel hastighed.

Charge
Lader på kørselsbatteriet. Udnytter energi ved kørsel og lader derved batteriet.

EV
Kører på ren strøm når kørselsbatteriet har kapacitet til det. Typisk til bykørsel ved lave hastigheder.

REGENERATIV BREMSNING

Oplad batteriet, mens du kører

Regenerativ bremsning oplader drivbatteriet, når du slipper speederen, eller når bremsepedalen aktiveres. Du kan bestemme graden af regenerativ bremsning med grebene placeret bag rattet. Ved hjælp af grebene kan du nemt vælge mellem seks forskellige niveauer.

Regenerativ bremsning i Eclipse Cross PHEV
Ladestik på Eclipse Cross PHEV

LIGE SÅ LET SOM AT OPLADE SIN TELEFON

Et litiumbatteri med stor kapacitet

En opladelig hybrid (PHEV) har både en forbrændingsmotor og en eller flere elmotorer. Bilen drives af et drivbatteri, som kan oplades via en ekstern strømforsyning. Eclipse Cross PHEV har et litium-ion batteri med stor kapacitet. Det er nemt at oplade. Du kan enten benytte en almindelig stikkontakt, en hjemmelader eller en af de mange offentlige og kommercielle ladestationer.

1500W VEKSELSTRØMUDTAG

En nyttig indbygget strømforsyning

Der er en praktisk stikkontakt i bagagerummet i Eclipse Cross PHEV. Den leverer op til 1500 W vekselstrøm (stik: F-type) fra drivbatteriet. Det er nok til husholdningsapparater og lys, eller kan anvendes i boligen ved kortere strømafbrydelser.

Bemærk: Bilen skal være i READY mode for at kunne benyttes, ligesom nogle apparater ikke kan anvendes, selv om de ikke overskrider det nominelle strømforbrug på 1500 W. Se instruktionsbogen for yderligere information, eller kontakt din lokale Mitsubishi forhandler.

Strømudtag i Eclipse Cross PHEV

Hvad er forskellen på en almindelig hybrid (HEV) og en plug-in hybrid (PHEV)?

En almindelig hybrid (HEV) drives af en benzinmotor og et batteri. Batteriet oplades kun, når motoren er i gang.

En elbil (EV) drives af batterier og oplades via en almindelig stikkontakt eller en ladestation.

En plug-in hybrid (PHEV) har både en benzinmotor og et batteri, der nemt kan oplades i en stikkontakt eller ladestation. Den er ikke kun nem at oplade, den er også mere fleksibel, fordi den anvender to energikilder, der samarbejder.

ECLIPSE CROSS PHEV
Vil du vide mere om oplevelsen ved at køre i en Eclipse Cross PHEV?

Udstyr kan variere i udseende og tilgængelighed afhængig af land. Kontakt venligst din Mitsubishi forhandler for mere information.

script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/blockadblock/3.2.1/blockadblock.js">